
Historia marki rozpoczyna się pod koniec dziewiętnastego wieku w San Mauro-Pascoli, kiedy rodzina POLLINI rozpoczyna swą przygodę z rzemiosłem obuwniczym.
W 1956 roku zostaje przez nich kupiona ziemia na gruncie, której wyrasta fabryka. W 1963 roku w Rawennie zostaje otwarty pierwszy butik. Od tego momentu firma zaczyna się intensywnie rozwijać.
Kolejnym etapem jest nabycie butików w Rimini, Corso d’Augusto oraz w Viale Vespucci. W 1970 roku salony marki POLLINI zostają otwarte we Florencji, Mediolanie, Rzymie, Bolonii, Parmie, Bolzano, Bergamo, Varese i w Wenecji. W 1979 roku firma wkracza na rynek międzynarodowy rozpoczynając współpracę z klientami, opartą na zasadzie franczyzy. W 1982 roku, właśnie na takich zasadach, otwarto między innymi salony w San Remo, Genewie, czy Monte Carlo.
Z początkiem XXI wieku marka POLLINI rozpoczęła współpracę z Albertą Ferretti. Akcesoria z jej autorskiej kolekcji oraz Philosophy by Alberta Ferretti, jak i kolekcja Narciso Rodrigueza wprowadzone zostały do sprzedaży. W 2001 roku POLLINI staje się częścią Aeffe Fashion Group.

W 2010 roku utalentowany brytyjski projektant Nicholas Kirkwood zostaje mianowany dyrektorem kreatywnym marki Pollini, tym samym odpowiada on za architekturę, kształt i treść tworzonych modeli.
Styl zdolnego Brytyjczyka swe podstawy czerpie z wartości znakomitego rzemiosła. Poznanie technik wykonania i produkcji stwarza znakomite podłoże dla jego konstrukcyjnych i estetycznych aktywności.
Projekty hołdują estetyce ascezy, dalekie są od przerysowań i nadmiernych zdobień. Szczególnym upodobaniem projektant darzy formy geometryczne i silne czyste linie. Jego działania to ciągłe poszukiwania nowych technik i materiałów. Z niezwykłą wirtuozerią operuje szeroką gamą materiałów i kolorów często kontrastowo zestawiając je ze sobą. Równie dobrze odnajduje się w klasycznych tkaninach, takich, jak satyna, skora cielęca, zamsz, co tych bardziej modernistycznych i nietypowych: skórze ciętej laserowo, czy gumowanej, skórze węży i krokodyli, a także ręcznie drukowanym zamszu. Pomimo całego tego bogactwa w projektach wyczuwalna jest wyraźna słabość do ascezy i nienagannych architektonicznie brył.

Całości działań dopełnia nieustanna próba szukania kompromisu pomiędzy tym co ostre i miękkie, męskie i kobiece. Cała twórczość Kirkowooda to zjawisko znakomitej estetyki zakorzenionej nie tylko w szerokiej przestrzeni inspiracji artystycznych, ale także w heurystycznym i jednocześnie uporządkowanym sposobie postrzegania i rozmienia rzeczywistości.

POLLINI
Pasaż 13, Kraków
Poziom 0
Tel: 012 617 02 41/ 608 649 200
e-mail: pollini-krakow@fashiongroup.pl
www.pollini.com
www.pfcfashiongroup.pl